سومین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) موافقت نتانیاهو با پیشنهاد تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافق مبادله اسرا حمله حزب الله با موشک «برکان» به پادگان صهیونیستی «برانیت» + فیلم (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) خانواده اسرای اسرائیلی: کابینه نتانیاهو تصمیم به قربانی کردن گروگان‌ها گرفته است رایزنی آل ثانی و باقری درباره راه‌های گسترش روابط ایران و قطر واکنش قالیباف به دعوت نمایندگان برای نامزدی ریاست جمهوری شهادت رزمنده حزب الله در جنوب لبنان + عکس (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی، اقدام «اتحادیه اروپا» در تحریم برخی مقامات ایرانی را محکوم کرد بورل طرح کنست رژیم صهیونیستی علیه آنروا را محکوم کرد نمایندگی ایران: آمریکا سلاح‌ هسته‌ای برای اسرائیل تکثیر کرد هلاکت دو فرد مسلح غیر ایرانی در ایرانشهر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) بایدن: اسرائیل پیشنهاد جدید جامعی برای آتش بس ارائه کرده است ترامپ: آمریکا کشوری فاسد و فاشیستی است تداوم مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران | آشتیانی تحریم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام منطقه بسته نظامی در شمال فلسطین اشغالی | حمله پهپادی به «عکا» (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) پادشاه بحرین: برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران تلاش می‌کنیم شلیک ۱۰۰ موشک حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) سازمان ملل: کره شمالی به تعهدات خود در قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز باقری: نشست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل برگزار شود
سرخط خبرها

گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای نیوزلند درباره کشتار مسلمانان «کرایست‌چرچ»

  • کد خبر: ۵۲۱۳۷
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای نیوزلند درباره کشتار مسلمانان «کرایست‌چرچ»
نیوزلند گزارشی ۸۰۰ صفحه‌ای درباره کشتار ۵۱ مسلمان شهر کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹، منتشر و نتیجه‌گیری کرده است که امکان نداشته مقامات محلی بتوانند متوجه این واقعه شوند و از آن جلوگیری کنند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ طبق گزارش کمیسیون سلطنتی نیوزلند، «هیچ‌گونه شواهدی مبنی‌بر یک حادثه تروریستی قریب‌الوقوع وجود نداشته است که نهاد‌های مربوطه از آن باخبر شوند.» این گزارش همچنین نتیجه‌گیری می‌کند که مقامات محلی شهر کرایست‌چرچ، برای جست‌وجو درباره رفتار‌های خشونت‌آمیز علیه مذاهب «روی منابع نامناسبی» تمرکز کرده و از دیگر تهدید‌های بالقوه در این کشور، غافل مانده‌اند.
 
جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند روز سه‌شنبه، به‌دنبال انتشار این گزارش گفته است: «این گزارش ۸۰۰‌صفحه‌ای بر‌مبنای یک فرضیه ساده تهیه شده است: مسلمانان نیوزلند باید در امنیت باشند. همه شهروندان نیوزلند، فارغ از نژاد، مذهب و جنسیت خود باید در امنیت زندگی کنند.» کشتار مسلمانان شهر کرایست‌چرچ در سال‌۲۰۱۹ توسط فردی به نام برنتون ترنت در‌حالی انجام شد که این جنایت به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد. او اوایل امسال به حبس ابد، بدون آزادی مشروط محکوم شد. برنت پیش از ارتکاب این جنایت، عقاید نژادپرستانه خود، مبنی‌بر برتری سفیدپوستان و ضدیت با مسلمانان را بیان کرده بود. به گزارش الجزیره، جامعه مسلمانان نیوزلند، فهرستی متشکل از ۴۴‌پیشنهاد را برای برقراری امنیت اعلام کرده‌اند و به‌دنبال پذیرش آن از‌سوی نهاد‌های دولتی هستند.
 
البته آن‌ها محتوای گزارش منتشرشده را کافی ندانسته و بر این عقیده‌اند که دولت نیوزلند آن‌ها را نادیده گرفته است. آردرن روز دوشنبه متعهد شده بود که در‌مقابل خانواده قربانیان فجیع‌ترین کشتار تاریخ نیوزلند پاسخ‌گو باشد. او پیش از این به‌خاطر واکنش همدلانه خود به این حمله و ممنوع‌کردن فروش سلاح‌های نیمه‌اتوماتیک مرگ‌باری که در این جنایت به کار رفته بود، از‌سوی دیگر کشور‌های جهان تحسین شده بود. وی همچنین جنبشی علیه افراطیگری در فضای شبکه‌های اجتماعی راه انداخت. با‌وجود‌این، مسئولان نیوزلند به‌دلیل نادیده‌گرفتن هشدار‌های جامعه مسلمان این کشور و افزایش جرم و جنایت علیه آن‌ها به‌شدت مورد انتقاد قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->